Monday, January 10, 2011

praktikal a.k.a LATIHAN INDUSTRI.. =)

bermulanya tanggal 21 JUN 2010 t'lakar lah sejarah bahawa aku berjaya melayakkan diri untuk m'jalani latihan industri di Majlis Amanah Rakyat (MARA)
berdebar-debar jugak dtg kat tmpat besar nie...
tapi ape boleh buat, tabah kan ajer.. 
kejer yang pertam aku buat lepas daftar diri kat pegawai, lepas tu jumpe boss,
lepas tu kenalkan diri kat semua staff, ehh, dh cam nak buat laporan plak dah.. hehe
kjer yg pertama aku buat kira statistik.. masok akal tak?? 
nak dkat 2 mggu lebih jgk la aku wat bende alah tu...
bese la, budak2 praktikal mmg slalu kene buli.. haha
tapi yang best nyer... baru sbulan praktikal dpt la mengendalikan kursus kat luar drpd ibu pejabat MARA..
seronok sgt... dpt pengalaman baru, jumpa pelbagai jenis ragam org..
rupanya kendalikan kursus yg pesertanya agak veteran sket ni lagi susah berbanding jage budak2... aduyaiii....
pening kepala..tapi pengalaman itu penting, x semua dpt rasa...
cewahh.. terre x aku kendalikan kursus... bukan nie saje tau tugas yg aku buat, tapi byk lagi...nie salah satu nyer saje..=)
mmm... macam bese la setiap syarikat tiap kali raye jer msti ade jamuan raye...nie la nak tunjuk sket kemeriahkan hari raya die BAHAGIAN SUMBER MANUSIA.. =0
nie la gmbar yg dpt dikongsikan ...
praktikal kat MARA nie mmg best.....
rindu kt pengalaman yang aku dpt...
macam2 bile terkenang balik, rase nak smbung lagi praktikal kat sane...haha..
setakat nie sajelah.... 
k adiosss!!! =)


7 comments:

  1. Boleh tnya..awak rasa MARA ambil pelajar teknologi maklumat tak tok wat praktikal??

    ReplyDelete
  2. ni yg rase nk follow awak nih..sy nk apply praktikal mara sem dpn...utk bdak finance diorg bg keje ape ek?

    ReplyDelete
  3. salam.....boleh minta softcopy final report x???? untuk di buat rujukan....harap dapat beri kerjasama...tq

    ReplyDelete
  4. mcm mne nak apply utk praktikal kt mara?

    ReplyDelete
  5. boleh x nak mintak soft copy...klau boley,email saya kat nurulainehwan@gmail.com

    ReplyDelete
  6. boleh x nak mintak soft copy utk rujukan klw boleh email kt sy,, dayanaariffah@rocketmail.com

    ReplyDelete
  7. Assalam...awk..mcm mna nk apply praktikal kt sna ya? ni email saya... sayangidiri@gmail.com

    ReplyDelete

Voting